2013. október 17., csütörtök

Karácsonyi szappanok II. - "Vaníliás kifli"

Karácsonyi szappanjaimat karácsonyi sütik és illatok ihlették, így a fantázianevük is egy-egy sütire emlékeztet. Egyik kedvenc karácsonyi édességem a vaníliás kifli, így úgy éreztem, ez egy kötelező elem a fürdőszobában is. Hogy színében is hasonlítson édes hasonmására, egy sima olívás-kecsketejes szappant készítettem, pici ricinusolajjal tuningolva, és egy kis kaolinnal próbáltam még világosítani rajta. Illat tekintetében is biztosra mentem, egy teljes rúd Bourbon-vanília kikapart magja belement, a héja pedig egy hétig ázott a ricinusolajban, valamint vanília illóolaj is került bele.
Ezzel a szappannal avattam fel apától kapott új öntőformámat, szép kis szeletkék készültek, tetejükre pedig még az extra illatélményért meg is szórtam egy kis vaníliás cukorral, hisz a valódi süti is meg van jól forgatva benne.
Készítettem fenyő és csillag alakú szappannyomdát is, és ezen avattam fel a csillagokat.






Összetevők: Olíva-, ricinusolaj, NaOH, kecsketej, Bourbon-vanília, vanília illóolaj, fehér agyag, vaníliás cukor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése