2014. március 23., vasárnap

Csipkék új köntösben

Mostanában több olyan oldalt, blogot olvasgatok, ahol régi tárgyakat, bútorokat, textileket keltenek újra életre, a régitől esetleg eltérő funkcióval. A kedvencem Évi oldala, aki már tökélyre fejlesztette ezt a műfajt, fantasztikus dolgokat lát bele a régi tárgyakba, és a kivitelezés is mindig csodálatos lesz. (Ő ihlette a régi ablak felújítását is).

Egyik népszerű darabja a ráncolt körpárna, középen csipkével díszítve. Mindig szívesen nézegetem ezeket az alkotásait, olyan kedvesek és finomak, a halvány színek és a régi csipketerítők aprólékos kidolgozottsága nagyon harmonikus párost alkotnak. Nagyon megörültem, mikor az oldalán egy tutorialt tett közzé a párna varrásának pontos mikéntjéről.



Nem is késlekedtem tovább, és belevágtam a nagy projektbe. Először is mamitól kaptam hozzá egy nagy csomag gyönyörű régi csipketerítőt, amiket régen még ő és az anyukája horgoltak, illetve kapott ajándékba. Szerencsére nagyon jó állapotban voltak, csak pár foltot kellett eltüntetnem, amiket az egy éjszakás hipóban ázás remekül meg is oldott. Alapos vasalás után aztán csak le kellett követni Évi leírását, és kész is lett a nagy mű. Szép kis halvány krémszínű, pöttyös anyagot sikerült vennem, a csipkéket pedig kabátszövetre varrtam fel (ez olcsóbb volt, mint a filc, bár a széle foszlós, óvatosan kell vele bánni), aminek a hátuljára plusz merevítésnek felvasalható vetexet applikáltam.

A művelet nem bonyolult, csak egy kis türelmet és időt igényel, mert kézzel kell felvarrni a csipkét a filcre, majd el kell rendezgetni az anyag ráncait, hogy egyenletesek legyenek, aztán ismét kézi öltögetés következik, hogy a csipke a párnára kerüljön. De megéri a pepecselést, mert nagyon szép lesz a végeredmény, és könnyen jön így a sikerélmény is.

Az ágyunk új párnái lesznek ezek, a régi textilfestékkel dekoráltak már kicsit megkoptak, és úgy éreztem, itt az ideje, hogy kicsit stílusosabbra cseréljem őket.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése