2015. november 8., vasárnap

Magánerdő otthonra

Ki ne vágyna egy saját erdőre, ha máshogy nem megy, legalább otthonra? Én csináltam magamnak. Valahol az internetes hobbioldalakon böngészve találtam egy képet, farkasalmából, illetve hivatalos nevén zsidócseresznyéből készített kis fácskákról. Rögtön megfogott, és tovább is küldtem apának, hogy készüljön lélekben, legközelebb megyünk farkasalmát szedni.


Szerencsére nem is kellett nagyon győzködni, sőt már azzal fogadott, hogy ki is nézett Pannonhalmán egy helyet, ahol jó sok van belőle. Az idővel is szerencsénk volt, mert gyönyörű napsütéses meleg napunk volt, és szedtünk is egy nagy csokor farkasalmát és még egyéb terméseket is az őszi téli dekorációhoz.

De én tovább gondoltam a dolgokat, nem akartam megállni egy fánál, úgy gondoltam, más természetes anyagokat is használhatnék. Így a következő domoszlói hétvégén Viktor anyukájával nyakunkba vettük az erdőt, és a már jól bevált helyünkön szedtünk egy kis mohát és fenyőkérget is.

Ezek után már minden alapanyag a rendelkezésemre állt. A fák alapját hungarocell kúpok adják, amire alulról felfele elkezdtem felragasztani a farkasalmákat. Mivel a kis lampionokat nem lehet teljesen résmentesen felragasztani, így az alapot lefestettem narancssárgára, hogy ne világítson a fehér szín a kis réseken át. A ragasztgatáshoz kell némi türelem, de a makkos és a csipkebogyós koszorúk után ez már szinte gyerekjáték volt. A másik két kúpot fakéreggel és mohával vontam be, ami már sokkal gyorsabban ment. Az aljukba faágat szúrtam és ragasztottam, majd jött Viktor feladata, talpat kellett szerelni rájuk. Kis fa lapokba fúrta és faragta bele a törzseket, és már kész is voltak a fák.

A Müllerben sikerült beszereznem egy helyre kis kosarat, amibe beleállítgattam a fákat, és a talpakat mohaszőnyeggel, kavicsokkal, gesztenyével takartam le. Most a felújított nappalinkat díszíti.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése