2015. március 9., hétfő

Bluer Design workshop

Szombaton újabb workshopon jártam, Bluer Design Bianca újdonsült műhelyében. A téma az antikolás és bőséges festékismeret volt. Bianca szebbnél szebb dísz- és használati tárgyakat fest (székeket, szekrényeket, tortatálakat, és ami még a keze ügyébe kerül), és koszorúkat is köt. Az elmúlt években megtapasztaltakat adja át egy nagyon jól összeállított workshop keretében. Már tavaly kinéztem magamnak őt is, és végre sikerült is eljutnom hozzá. Eddig a lakásán tartotta a foglalkozásokat, de mi voltunk az első csoport, akik már az új műhelyében alkothattunk.


A 8 fős lelkes csapat délelőtt gyűlt össze, és miután kibámészkodtuk magunkat, meghallgattuk Bianca előadását a ma forgalomban lévő különböző festékekről, melyik mire jó, milyen tulajdonságú. Nagyon hasznosnak találtam így összefoglalva, és olyan embertől hallva, aki tényleg sokat foglalkozik ezzel a témával, és sok mindent ki is próbált, így őszintén tudott beszélni róluk.

Az elmélet után feltöltődtünk az isteni brownie-val, majd nekiláttunk a festésnek. Választani lehetett, hogy gyertyatartót vagy tortatálat festünk-e, én a tortatálat választottam. Az volt még a nagyon jó, hogy a festékek között is válogathattunk, nem volt megszabva, hogy melyikkel kell dolgoznunk, a hallottak alapján mi választhattuk ki, hogy melyiket tartjuk legideálisabbnak. Én a Pentart új dekorfestékét, a Dekor Paint Softot próbáltam ki, ami antikoláshoz ideális. Használati tárgyaknál az igénybevételt nehezebben tűri, így viaszolás helyett én végül le is lakkoztam, hogy tortát is tehessek a tálra anélkül, hogy zsíros foltot hagyna rajta.

A szín kiválasztása volt a legnehezebb feladat. Otthon már végeztem előtanulmányokat, meginterjúvoltam másokat, majd Viktorral arra jutottunk, hogy kék vagy sárga kéne, ami megy a kék ünnepi étkészletünkhöz. Akkor még azt hittem, hogy valami halvány country kéket fogok majd használni, de mikor megláttam a valóságban a mintákat, kiábrándultam a világoskékekből - a sárgák ugyan szépek voltak - de az indigókék szerelem lett első látásra. Alá törtfehér színnel festettem, hogy az antikolásnál már az bukkanjon elő.

A festék nagyon klassz, jó vele dolgozni, szépen fed, és ami a legnagyobb előnye, nagyon könnyű mindenféle egyéb trükk bevetése nélkül is antikolni. Egészen puha csiszolószivaccsal megdörzsölgetve máris előbukkant az alsó szín. A tetejére pedig még egy kis stencil is került.

Nagyon jó hangulatú, tartalmas és tanulságos napot tölthettem a műhelyben, sok kedves és ügyes lánnyal ismerkedhettem meg, sokat tanultam és egy szép tortatállal gazdagodtam. 







Ajándék cake pop from Juci műhelyéből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése