2015. március 13., péntek

Tavaszodik

Bár mindig nagy reményekkel és tervekkel készülök a lakás tavasziasítására és húsvétiasítására,  várom a tél végét, hogy neki lehessen állni a munkálatoknak, valahogy mégis mindig azt veszem észre, hogy már itt a tavasz, és a húsvét, és alig végeztem valamit. Ezért praktikus maradandó díszeket alkotni, és akkor évek alatt szép húsvéti gyűjteménye lesz az embernek, ami mindig bővül egy-két dologgal.


A következő díszekre az apacuka workshopon jött az ihlet. A pici díszek készítésekor jutott eszembe, hogy hasonló módon sütőgyurmából is készíthetnék lógós díszeket, meg talán valahol már láttam is a múltkorjában, úgyhogy nem olyan forradalmi az ötlet, de én örültem neki. És mivel a következő évszak és ünnep, amire dekorálni kell, az a tavasz és a húsvét, ezt az irányvonalat céloztam be. A módszer rendkívül egyszerű, bár fizikailag kemény munka, a kézzel már megdolgozott, megpuhított sütőgyurmát kisodortam pár milliméter vastagra, és egy játékboltban vásárolt kisméretű kiszúróformákkal nyuszi, madár és lepke formákat vágtam ki. Volt amit így natúran hagytam, de volt amibe a dekoráció kedvéért csipkét nyomkodtam. A sütés előtt nem szabad elfelejteni kilyukasztani sem, mert utólag már nehéz lenne. Ezekből a gyurmákból már számtalan színt kapni, de én a fehér és egy halvány bézs mellett döntöttem, nem akartam túl tiritarka nyulakat, illetve égetés után festhető is, ha mégis valami színre vágynék. 

Még januárban, mikor nagy hó volt, gyűjtöttünk apával pár kanyargós fűzágat, amiket a szivemcsücske köpülőmbe állítottam, a díszek pedig erre kerültek fel. Elég látványos, de nem túl hivalkodó díszei lettek a szobánknak.









Ha már sütőgyurma, nem csak fellógatós nyulakat gyártottam. A pinteresten akadtam rá a kézművesre, aki mindenféle vicces agyagfigurákat gyárt, gondoltam én is megpróbálok egy ilyen nyuszit.



Az előszobai kosarat pedig virágokkal pakoltam tele:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése